fredag 23 april 2010

Ute eller Inne?

Ja, är jag 'inne' eller 'ute'? Eller kanske både och! Går det ens..?

Jag är en väldigt öppen person o de flesta i min närhet vet nog att jag är bisexuell. Om någon frågar så svarar jag ärligt. Inte för att jag tror särskilt många skulle slänga ur sig nåt i stil med "Så... vad har du för sexuell läggning?", haha.
Men ingen i min familj vet... känns lite underligt att vara 'ute ur garderoben' när ens närmsta inte vet om det. Det är så mkt svårare att säga det till t.ex. föräldrarna. Jag vet inte hur jag ska berätta.
Morsan är ju überkonservativ dessutom! *sighs*
Startar nog med farsan när/om jag berättar. Vi står närmare varandra o jag har en förhoppning om att han inte skulle ta det allt för dåligt. Får se vad jag gör.
Grejen är ju att det kan va skönt att snacka med nån... vissa saker vill man verkligen kunna snacka med sina föräldrar om. Överhuvudtaget skönt att kunna vara helt öppen med familjen o inte behöva tänka på vad jag säger, fattar ni?

Nu ska jag gå en promenad tror jag. Det har äntligen slutat regna. Luften luktar så härligt när det har regnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar